woensdag 22 augustus 2012

Een oud breiboek

Waar haalden onze moeders al die kennis om sokken, knielappen, mutsen en meer te breien???
Misschien wel uit dit boek.
Een jaartal staat er niet in vermeld maar het is nog geschreven in de oude spelling. Aangezien de spelling in 1946/47 gewijzigd werd zal het boek waarschijnlijk dateren van kort na WO II.
In het derde leerjaar (1958/59) leerde ik meerderen en minderen door deze slip onderbroek te breien, niet in wol maar in hard katoen. Ik heb ze gelukkig nooit gedragen!

Wil je een warm bedjasje breien of een combinaison???
Ik kan je steeds de werkwijze bezorgen!

5 opmerkingen:

  1. Ze zijn wel erg leuk die oude boeken. En je leerde het ook heel grondig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die oude modelletjes en die katoen herinner ik mij nog al te goed, zwetende handjes, katoen en roestige ijzeren naalden waren de nachtmerrie die mij de lol om te breien voorgoed ontnam!
    Maar die broek vind ik echt een pronkstuk! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enig het oude breiboek! helaas heb ik wel de harde katoenen gebreide onderbroeken gedragen!:-)

    Ik vond het ontzettend leuk om jou en je man gesproken te hebben in Roermond! Een erg leuke ontmoeting! Tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat leuk zo'n oud breiboek.
    Ben je nog naar de tentoonstelling geweest of was het je te warm?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. whaw Hilde, wat een schat van een boek! moet je koesteren, zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen