dinsdag 22 mei 2012

Handtas

 Ter gelegenheid van het gregoriaans festival in Watou was er een receptie waar de koren die optraden ook aanwezig waren. Het was een mengelmoes van nationaliteiten.  In de menigte merkte ik een dame op met een kleurrijk handtasje. Ze was van spaans-colombiaanse afkomst  en had dit tasje meegebracht uit Colombia, gemaakt door de Mola-indianen.

 Deze techniek wordt ook toegepast in de kledij die door dit volk gedragen wordt, daardoor zien ze er zeer kleurrijk uit want het gaat vooral om kleur en verschillende lagen applicatie.
Jaren geleden heb ik "mola" als handwerk- en quilttechniek geleerd en er een beestenquilt mee gemaakt.  Hij hangt als blikvanger in de  de logeerkamer, vooral de kleinkinderen zijn er dol op.


8 opmerkingen:

  1. he wat een leuke tas! je quilt is en blijft een leuk exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me geen makkelijke techniek maar zowel de tas als de quilt zien en fleurig uit. Erg leuk voor de logeerkamer. Kinderen Zijn dol op felle kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had je quilt nog niet eerder gezien maar deze techniek is zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tas en een heel gave quilt! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij blijft prachtig Hilde!!
    Ook een leuke tas trouwens..
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterend tas
    en dat quiltje enig
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn man was op het festival Gregoriaans in Watou ,maar ik vermaakte mij uitstekend op het internationaal quiltfestival in Wilwerwiltz Luxemburg.(www.quiltfestival.lu)
    Mien B. uit Deurne Nederland

    BeantwoordenVerwijderen